dimecres, 29 de maig del 2013

#VeusDunaGeneració

Per motius personals, en el moment de l'emissió del documental que annit programava TV3 no em trobava davant de l'aparell de televisió, així que en arribar vora les 12 de la nit a casa vaig resseguir el meu timeline de Twitter per descobrir les opinions que havia suscitat, a l'espera de poder-lo mirar.

Em va cridar l'atenció un tuit del Marc que deia així:
"El grau de frustració a #veusdunageneracio deixa ben aixafat. Igual de trist és, que cap dels entrevistats entén qui són els veritables culpables"

He de reconèixer que em va deixar intrigada. I avui, en tenir una estona he aprofitat per descobrir-lo. Potser ha estat l'ordre del guió del documental que m'ha portat a emfatitzar aquest aspecte, i a donar-li la raó, ja que acaba amb les reflexions dels diferents entrevistats sobre l'actual sistema i sobre la política.

"Que ens representi un desnonat, i sabrà com canviar les coses, i serà gent que lluitarà pels drets de la gent del carrer"
"Tardarem a sortir de la crisi, a no ser que la gent decideixi fer alguna cosa"
"Ens costa reaccionar, estem al límit de reaccionar"

Són algunes de les frases que he sentit, i que m'han deixat una mica perplexe.
M'agradaria saber a qui han votat tots els entrevistats a les diferents eleccions.
M'agradaria saber també, si han votat a consciència, si s'han llegit algun programa, si..

Jo també pertanyo a aquesta generació a qui l'hi toca viure un moment difícil, que he estudiat per acabar treballant (ara mateix tinc aquesta sort) amb un salari tan just que em fa anar a fer el got amb amics sense poder fer el got..

I veig que el sistema en el què vivim té defectes, i està clar també que hi ha partits amb casos de corrupció, és evident
Però també sé que ja hi ha un grapat de gent que intenta canviar les coses (ho dic per experiència de coneguts meus). I no pas ara, que estan molt fotudes, sinó que fa una pila d'anys.

Tardarem a sortir de la crisi, a no ser que la gent decideixi fer alguna cosa!? És que hi ha molta gent que fa molts anys que hi intenta fer alguna cosa, però a qui no s'ha donat el recolzament necessari, i sense aquest recolzament, la oportunitat corresponent.

La democràcia és important, i prendre-se'la de forma seriosa també.
Vols canviar les coses!? D'acord!
Implica't, informa't, coneix... No esperis a que ho canviïn per tu!

*PD. Clicant a continuació l'enllaç del documental, amb els extres: Veus d'una generació

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Ei!
Ostres! Em sap greu, que ara no hi sóc! Però si vols.. diga'm, i de seguida que pugui et contesto! ;)