dilluns, 5 de gener del 2009

el mòbil? en català si us plau!

Dissabte a mig matí. Em llevo i surto de pressa de casa, encara he d'esmorzar i fer alguns encàrrecs. Per cansament i per mandra, durant una bona estona el llit ha pogut més amb mi que el fred.

Els carrers estan plens de gom a gom. Es nota que no és un dissabte normal, sinó l'últim dissabte festiu. Les botigues són obertes, i malgrat hi ha força gent que treballa, la gran majoria no ho fa.

En ment tinc un objectiu molt clar: comprar un regal; un regal que no és ni pel tió (ja ha passat), ni per reis; és d'aniversari. El tinc pensat de fa uns dies, però abans de poder-lo anar a comprar, he de fer una consulta per Internet.

Aquesta!

Vull comprar-li un mòbil.
Com a amant de les noves tecnologies n'analitzo diverses coses. Naturalment ha de poder trucar i rebre trucades (és l'imprescindible, però no acostuma a ser el motiu decisiu), enviar i rebre missatges (amb fotografia, clar!); em miro la mida de la pantalla, la facilitat d'ús, la càmera fotogràfica (amb més o menys megapíxels), el disseny (per alguna cosa sóc dissenyadora...), però el llistat que porto de casa, el que em fa arribar a la botiga i veure que puc decidir només entre 5 o 6 models concrets, és l'opció d'escollir com a llengua d'ús, el català.

Per mi, una de les característiques més importants del telèfon. El fet que marques importants i conegudes mundialment, com ho és Nokia, es decideixin a traduir els seus cel·lulars també al català, demostra que és una llengua viva, que som molts els ciutadans i ciutadanes que en fem ús i utilitzem.

Així que si t'has de comprar un mòbil, mira també que sigui en català! Pots consultar quins models hi ha, segons marques i segons operadors, aquí. També t'hi pots descarregar alguns jocs.

Aquest és el model que he comprat jo! (pxxxxt, però no ho digueu a ningú, que malgrat l'aniversari ja ha passat, encara no l'he pogut regalar!)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Ei!
Ostres! Em sap greu, que ara no hi sóc! Però si vols.. diga'm, i de seguida que pugui et contesto! ;)