dimecres, 14 de maig del 2008

Si us plau, parla'm en català..

Entre els companys de feina actuals en tinc un de grec i un de madrileny. A part de les lògiques picabaralles pel Barça i el Madrid (aquest cop em guanyen de golejada...), també tenim visions diferents sobre la llengua i la cultura.

El grec, que amistosament per cridar-me ja ho fa amb el sobrenom de "La Catalana" no entén la meva insistència en parlar en la meva llengua materna, quan la resta de companys i companyes se li adrecen en castellà. Sempre que n'hem parlat m'ho ha comentat, els seus millors amics són catalans, i és per aquest motiu que ell entén perfectament el català, però li fa vergonya parlar-lo malgrat saber-lo. Jo, li parlo en català, i procuro que ell ho faci també.

El madrileny també el sap i el parla perfectament, com a mínim amb mi. Però de rebot, tampoc ho fa amb la resta. Els mateixos motius.

Estic apuntada des de fa un temps (potser mig any) al Voluntariat Lingüístic, però malgrat la meva il·lusió, encara no he estat citada cap vegada a començar a conversar. M'agradaria que es dinamitzés més el programa...

Celebro la iniciativa de noves campanyes, com és el cas de la coordinada per La Plataforma per la Llengua amb la col·laboració del Consorci per a la Normalització Lingüística i la Fundació Jaume Bofill, "Si us plau, parla'm en català", on es busca conscienciar els catalanoparlants habituals que no deixin d'usar la seva llengua amb els nouvinguts, per tal de no perdre un bé tan preuat com és la nostra i estimada llengua.

Demà dijous 15 de maig a les 7 de la tarda i a l'ajuntament de Vic hi ha la presentació de Campanya.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Ei!
Ostres! Em sap greu, que ara no hi sóc! Però si vols.. diga'm, i de seguida que pugui et contesto! ;)